Les TIC (Tecnologies
de la Informació i de la Comunicació) han anat tenint progressivament una major
repercussió en la societat en general. Per tant, l'educació s'ha d'ajustar i
donar respostes a les necessitats de canvi de la societat.
Per afavorir
aquest procés que es comença a desenvolupar des dels entorns educatius
informals (família, oci, ...) l'escola ha de garantir la preparació de les
futures generacions i per a això ha d'integrar la nova cultura. Per això, és
important la presència a classe de l'ordinador des dels primers cursos, com un
instrument més, amb diverses finalitats: lúdiques, informatives, comunicatives
i instructives entre altres.
Però, ¿com hauren
d’actuar els docents per aprofitar totes les possibilitats que oferix l’ús de
les TIC per a millorar la formació del nostres fills i filles? En resposta a aquesta pregunta, la Conselleria
d’Educació de la Generalitat Valenciana ha publicat el llibre sobre les Bones Pràctiques TIC.
Este llibre va dirigit a pares i mares,
tutors i tutores, docents, familiars i, en general, a qualsevol persona
relacionada amb el procés formatiu dels menors, tant en l'aspecte humà com
social, tècnic, cultural, professional, etcètera. Se sugerixen i detallen un
conjunt de conductes que ajuden els formadors en dit procés, adaptades a les
respectives edats, així com un resum de deu conductes de caràcter general.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada